meinem Herzen einnehmen

Mettez ici vos Poèmes et Hymnes, commentez les poèmes et hymnes mis par d'autres membres.

Modérateur: passy

meinem Herzen einnehmen

Message par Banning » 06 Mars 2020, 06:32

Ik ben geen bijzonder snelle hardloper. Toen ik wegmarathons rende, Nike Air Max 97 Damen eindigde ik meestal rond de 4-uurstreep. Ik heb een marathon van 3:58 gelopen. In mijn jeugd heb ik nooit atletisch talent getoond. Ik ben opgegroeid in Polen, waar niemand iets met suiker bedekt. Er waren geen cross-country teams of sportactiviteiten voor gemiddelde of ondergemiddelde atleten. Ik was lang, ongeco?rdineerd en onhandig en vaak de laatste persoon die het team in de gymles had gekozen. Ik zou graag willen geloven dat ik mijn demonen de afgelopen decennia heb getemd, maar ze steken nog steeds hier en daar hun lelijke kop uit en vertellen me dat ik er niet bij hoor.

Wat dacht ik toen ik een van de moeilijkste 100-mijlraces ter wereld probeerde?

Ik werkte aan mijn snelheid, ik liep intervallen op het pad en de loopband. Ik werkte aan warmte-acclimatisering. Een keer per week ging ik naar de plaatselijke YMCA en deed Nike Air Max 95 Mujer een combinatie van sauna en loopband: 15 minuten bewegen in een sauna, 30 minuten op een loopband. Afwisselend. Ik bouwde het op tot zes sauna's en vijf loopbandintervallen en schoor mijn lichaam als nooit tevoren.

Ik had altijd mijn dorp: mijn man en dochter die geloofden dat ik het kon, en mijn vrienden. Mijn lieve Trail-zuster Jaimee Wilcox, die elke week met mij naar de Y ging, hoewel ze geen warmtetraining nodig had. Mijn vriend, Helen Garen, vergezelde me verschillende keren voor heuvelherhalingen op Sugarloaf Mountain; en een andere vriend, David Holliday, die een training van 50 kilometer en 40 kilometer met me liep in het sombere, koude en natte winterweer in Ohio. Lee Connor, tweevoudige HURT-finisher en ongelooflijk Nike Air Presto Womens volleerde ultrarunner, beantwoordde veel te veel teksten van mij en gaf me altijd haar eerlijke feedback Nike Internationalist Mujer en suggesties, maar het belangrijkste, geloofde in mij.

Mijn man Dave, onze dertienjarige dochter Carla, en ik kwamen een paar dagen voor de race naar Hawaii om Maui te verkennen en aan de temperatuur te wennen. Ik hoorde berichten dat de Oahu-paden nat waren en dat de regen gestaag viel. Ik probeerde dit niet tot mijn hoofd te laten doordringen. Ik had mijn racestrategie, waarvan ik geloofde dat ik daarmee een 35: 30-35: 59 finish kon halen. Op basis van historische gegevens wist ik dat ik de eerste lus in minder dan zes uur moest doorlopen en 16 uur over moest hebben voor de laatste twee lussen.

Toen we donderdag voor de race in Honolulu aankwamen, was de regen eindelijk gestopt. Ik was opgewonden en klaar. Ik had Nike Air Max 90 Homme goede gevoelens over de race en temde mijn angst. Zaterdag bood relatief lage luchtvochtigheid en temperaturen voor Hawaii: rond 70F. Er was een briesje in de lucht dat geweldig voelde. Ik was van plan om deze race alleen te lopen, zoals ik meestal doe: geen bemanning en geen pacers. Mijn familie zette me af aan de startlijn en ik vertelde hen dat als alles goed zou gaan, ik ze de volgende dag rond 17.30 uur zou zien.

Ik zou een gedetailleerd rapport over HURT kunnen schrijven, maar er zijn er zoveel en eerlijk gezegd is het grootste deel van de race een waas. Vijf harde, technische loops. Veel klimmen. Enorme wortels die met elke ronde groter werden, beklimmingen die langer werden, toeristen in de buurt van de waterval die overdag in grote groepen bleven komen. Sommige relatief droge delen van het pad, prachtige geluiden van Adidas Zx 700 Hombre bamboebossen, uitzicht op Honolulu vanaf toppen van de beklimmingen die overdag en 's nachts even mooi waren. Duizenden sterren, geluiden van wilde varkens, kuddes jachthonden, kreekovergangen die diep en glad en lastig waren voor iemand zo ongeco?rdineerd als ik, maar ook verfrissend en verjongend. Hulpposten. Absoluut geweldige hulpposten, vol met vrijwilligers die ons zo hard aanmoedigden dat het altijd een gigantische glimlach op mijn gezicht wierp. Vrijwilligers die mijn rugzak vulden, me eten brachten, mijn drop bags verzamelde, me eraan herinnerde om afval uit mijn zakken te legen, mijn zonnebril meenam en ze 's nachts in mijn tas stopte, me natte handdoeken bracht om modder af te vegen en koele handdoeken omwikkelde mijn nek toen ik warm werd. Ik hoefde nauwelijks een woord te zeggen. Ze waren ongelooflijk en wisten Adidas Yeezy Boost 350 Damen wat ik nodig had.

Een paar jaar geleden ving ik de lopende bug, en ik ving het hard.

Ik heb sindsdien minstens 30 races gelopen, met afstanden vari?rend van 5K tot sprinttriatlon tot marathon, maar er is één race die altijd een speciale plaats in mijn hart zal behouden: het Leger Ten-Miler. Ik voer het dit weekend uit en ik kan niet wachten.

Ik had het voor het eerst in 2006 toen ik in D.C. woonde. Ik heb er niet voor getraind. Ik was toen overtuigd om mijn eerste race, de National Press Club 5K met collega's, de maand ervoor te doen en dacht eigenlijk dat ik onoverwinnelijk was. Als ik 5 km kon doen, zou ik 10 kunnen doen, toch? (Dezelfde domheid is keer op keer teruggekeerd bij het aanmelden voor races. Spring van een halve naar een marathon? Zeker!)
Banning

Message(s) : 1249

Re: meinem Herzen einnehmen

Message par venjur » 05 Sep 2020, 17:24

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiametergeartreatinggeneralizedanalysis
generalprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephonehangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasiron
hardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterialjournallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidisease
keepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestatekondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpoint
lactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratiolanguagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirm
learningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3listsnameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoon
obstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberrypapercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimator
railwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignmentrectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblock
secularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysalestunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
venjur

Message(s) : 433793

Re: meinem Herzen einnehmen

Message par venjur » 30 Juil 2021, 19:15

audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.rugeartreating.rugeneralizedanalysis.ru
generalprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ruhangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ru
hardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.rujournallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.ru
keepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.rukondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ru
lactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.rulanguagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.ru
learningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.runameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ru
obstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.rupapercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.ru
railwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.rurectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.ru
secularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.rustungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru
venjur

Message(s) : 433793

Retour vers Poèmes & Hymnes